Zacznę od adsensowych legend, które niekorzystnie modyfikują opinie o tym programie zarobkowym wśród twórców internetowych różnej maści.

2 najczęstsze błędy w kontekście reklam Adsense…

1. Adsense jako główne źródło dochodu = Błąd

Dochód z reklam Google powinien mieć charakter dodatkowy. Główny zarobek profesjonalnych twórców internetowych to ich własne usługi i produkty jak konsultacje, kursy czy inne publikacje.

2. Reklamy Adsense zmniejszają zainteresowanie użytkowników autorskimi usługami i produktami = Mit

Usunięcie reklam Adsense ze strony nie wpływa na współczynnik konwersji własnych produktów czy usług. Jednak istnieje kilka ważnych i sprawdzonych praktyk dla witryn harmonijnie promujących autorskie wyroby i reklamy Googla:

  • Reklamy Adsense na górze. Pierwszy duży prostokąt między głównym paskiem nawigacyjnym a tytułem wpisu. Drugi między tytułem wpisu a jego pierwszym akapitem. Większość użytkowników klikających w reklamę zanim przeczytają pierwsze zdanie wpisu nie należy do osób kupujących autorskie produkty.
  • Blokowanie reklam konkurencji. Zdecydowana większość reklamodawców na Twojej witrynie nie stanowi konkurencji dla Twoich autorskich produktów. Natomiast w rzeczywistości wielu z nich oferuje wyjątkowe wyroby, które mogą spodobać się Twoim użytkownikom. Jeśli problem istnieje, wystarczy zrobić listę wszystkich adresów URL konkurencji i zablokować ich wyświetlanie.
  • Brak reklam na tzw. Landing Pages (strony docelowe, lądowania). Reklamy Adsense na stronach lądowania czy tych wykorzystywanych przez autorespondery email obniżają współczynnik konwersji. Najprostszą solucją jest stosowanie stron dla wszystkich aspektów związanych z własnym produktem, dzięki czemu reklamy będą widoczne tylko przy wpisach/postach.

Te 3 sposoby umożliwiają owocne istnienie reklam Adsense w towarzystwie własnych, autorskich ofert.

Jak zoptymalizować reklamy Adsense i zwiększyć dochód?

Ogromnym błędem większości osób zarabiających w Adsense jest umieszczenie kodu reklamy i zapomnienie o nim. Tymczasem kluczem jest optymalizacja reklam, gdyż z tego samego ruchu można uzyskać nawet 3-krotnie większy zarobek!

#1 Reklamy na górze strony widoczne bez przewijania

Większą klikalność reklam można osiągnąć umieszczając je w górnej części witryny widocznej na ekranie po wyświetleniu strony i bez przewijania. Reklamy znajdujące się niżej mają średnio 2x mniejszą klikalność! Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest fakt, że reklamy stanowią świetną alternatywę dla nowych użytkowników decydujących o opuszczeniu witryny. Nawet najlepsze blogi na świecie mają 70%-owy współczynnik odrzuceń całego ruchu z Google.

Inne miejsca o wysokim potencjale klikalności to lokalizacje w pobliżu elementów interesujących dla użytkowników.

W wielu testach 3 rozmiary reklam okazują się najskuteczniejsze na górze strony:

  • 970 x 90 – Miejscem idealnym dla tego rozmiaru jest lokalizacja pod głównym paskiem nawigacyjnym witryny.
  • 300 x 250 – Ten rozmiar najlepiej sprawdza się pod tytułem posta i często jest najlepszym zarabiaczem. Jest to także rozmiar najczęściej używany przez reklamodawców, co automatycznie oznacza większą konkurencję i tym samym wyższy koszt kliknięcia. Ten prostokąt również dobrze wygląda na wszystkich urządzeniach.
  • 300 x 600 – Sprawdza się idealnie na samej górze sidebara.

Kiedyś samo Google donosiło, że duże formaty reklamowe są skuteczniejsze: średni prostokąt (300×250), duży prostokąt (336×280), długi baner (728×90) oraz szeroki wieżowiec (160×600).

#2 Włączone reklamy tekstowe i graficzne

Dzięki temu wszyscy reklamodawcy konkurują o wyświetlanie ich reklam w witrynie, co w oczywisty sposób maksymalizuje koszt kliknięcia. Zwiększona liczba reklamodawców rywalizujących o miejsce reklamowe zwiększa dochód, ponieważ zostaje wyświetlona reklama reklamodawcy, który płaci najwięcej za kliknięcie (wygrywa licytację) spośród wszystkich reklamodawców – nie tylko spośród ofert reklam tekstowych.

#3 Pełny potencjał, czyli tyle reklam ile można

Kilka jednostek reklamowych zoptymalizuje skuteczność AdSense. Na stronie można umieścić maksymalnie 3 jednostki reklamowe (oraz trzy jednostki linków).

#4 Ręczna optymalizacja reklam dla wszystkich urządzeń

Google oferuje kawałek kodu, który automatycznie optymalizuje reklamy dla różnych urządzeń. Problem w tym, że ich rozwiązanie nie zawsze wybiera najlepiej. Bywa, że wyświetla mało czytelne prostokąty reklamowe na urządzeniach mobilnych.

Niektóre motywy WordPressa (i także specjalne wtyczki) umożliwiają ręczną optymalizacje rozmiarów reklam dla komputerów stacjonarnych, tabletów i telefonów komórkowych.

Według testów istnieją 3 kluczowe zasady:

  • Kwadrat 250×250 jest mobilnym królem, który przewyższa wszystkie inne rozmiary na telefonach komórkowych!
  • Brak reklam na panelu bocznym, gdyż zostaje on przesunięty na sam dół witryny, gdy jest ona przeglądana na tabletach i telefonach komórkowych, co w praktyce zeruje potencjał zarobkowy umieszczonych tam reklam. Dlatego wyłączenie jednostki reklamowej z sidebara i umieszczenie jej w poście maksymalizuje zarobek z ruchu mobilnego.
  • Najlepsza kombinacja reklam na urządzeniach mobilnych to góra, środek i dół wpisu z wykorzystaniem 3 takich samych jednostek o wymiarach 250×250.

Ze względu na stale rosnący udział urządzeń mobilnych w ruchu internetowym, warto poświęcić chwilę na optymalizację reklam dla wszystkich odbiorców.

Więcej w artykule » Jak zoptymalizować reklamy Adsense dla urządzeń mobilnych i zarabiać więcej? »

#5 Śledzenie statystyk Adsense na najczęściej odwiedzanych wpisach

Najlepszym rozwiązaniem jest śledzenie statystyk reklam na 50 najpopularniejszych wpisach. Adsense to umożliwia poprzez określone adresy URL. Najczęściej ta 50-tka odpowiada za ponad 20% całego ruchu na stronie.

Ta prosta technika pozwala zidentyfikować…

  • Najlepiej działającą stylizacje wpisu. Zazwyczaj posty z wieloma obrazami wykorzystujące stronicowanie (paginacja) okazują się bardzo skuteczne, dlatego są często stosowane w prezentacji różnych rankingów. Ten sposób stylizacji jednocześnie zwiększa wyświetlenia i widoczność reklamy.
  • Najbardziej lukratywne tematy płacące najwięcej za klika. Nie jest wielką tajemnicą, że reklamodawcy z branży finansowej (banki, ubezpieczenia, lokaty itp.) oferują najwyższe stawki za pojedyncze kliknięcie. Zidentyfikowanie najbardziej dochodowych tematów na własnej stronie sugeruje w sposób oczywisty, aby napisać więcej artykułów na te konkretne zagadnienia. Połączenie ich poprzez wewnętrzne linkowanie zwiększa liczbę wyświetleń i zmniejsza współczynnik odrzuceń.

Uwaga! Analiza artykułów z TOP 50 może być zaskakująca 😉

#6 Optymalny motyw = wyższa pozycja w rankingu Google = większy ruch = większy zarobek

Ważne wytyczne ułatwiające wybór optymalnego motywu dla swojej strony pokrywają się ze wskazówkami Google dla webmasterów i muszą przede wszystkim dbać o wrażenia użytkowników.

  • Zaangażowanie. Im dłuższy pobyt odwiedzających na stronie, tym lepiej. Motyw odpowiada za angażującą prezentację zawartości witryny.
  • Szybkość ładowania strony. Im krótsza, tym lepiej. Prawidłowo zakodowany motyw jest szybki, co poprawia wrażenia użytkowników. » Wyniki testów szybkości najpopularniejszych darmowych motywów WP »

Jeśli znasz inne metody potęgujące zarobek z Adsense, komentarz poniżej ↓ byłby wskazany 😉

Napisz komentarz. Twoje myśli są tu zawsze mile widziane ↓

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.