Szukających nowych szablonów graficznych postanowiłem zbadać ich szybkość i stopień optymalizacji. Coś mnie olśniło po ostatnim artykule o przyspieszaniu WP 😉 W pierwszej kolejności wytypowałem motywy, które:

  • mają powyżej 2.000 aktywnych instalacji
  • zostały aktualizowane w 2016 (jeden motyw z ostatnią aktualizacją z 2015)
  • estetyczne i zgrabne – oczywiście to jest czynnik subiektywny, wg moich gustów

Na testową instalacje WordPressa wrzuciłem dane według tej instrukcji. Do pomiarów wykorzystałem dwa narzędzia: tools.pingdom.com (pomiar dwukrotny) i googlowski Pagespeed Insights.

Wyniki testów darmowych motywów do WordPressa

Motyw Aktywne instalacje na 09.05.2016 Ostatnia aktualizacja Stopień wydajności Żądania Czas ładowania [s]  Rozmiar [kB] Na komórki Na komputery Wygoda użytkowników
Responsive 100.000 15.04.2016 79/100 21 1.08-1.15 170.1 65/100 77/100 91/100
Spacious 60.000 22.04.2016 72/100 18 0.682-0.673 129.2 77/100 88/100 99/100 
Iconic One 30.000 07.05.2016 85/100 12 1.02-0.900 151.4 76/100 88/100 99/100 
Minamaze 20.000 01.05.2016 86/100 33 1.46-1.67 950.3 71/100 77/100 88/100
Interface 10.000 19.01.2016 85/100 18 0.699-0.633 195.9 72/100 84/100 96/100
Responsive Mobile 5.000 27.04.2016 78/100 18 2.16-2.32 162.6 76/100 88/100 99/100 
Enlightenment 3.000 17.07.2015 76/100 35 1.02-1.51 311.6 72/100 85/100 99/100 
Emmet Lite 3.000 03.05.2016 83/100 36 1.33-1.38 339.1 76/100 86/100 99/100 
Freesia Empire 2.000 06.05.2016 72/100 23 1.19-1.34 171.2 76/100 88/100 99/100 
Responsive Brix 2.000 05.05.2016 85/100 22 1.33-1.47 231.9 77/100 88/100 99/100 
Circumference Lite 2.000 25.03.2016 77-81/100 29 1.00-1.33 537.6 64/100 73/100 88/100

Wnioski z pomiarów

Interface jest najszybszy, choć Spacious mu dorównuje i ma najmniejszy rozmiar. Pierwszy lepiej wypada w Pingdomie, drugi w PageSpeedzie i… bądź mądry 😉 Sprawnym szablonem jest także Iconic One, trzeci pod względem szybkości, ale z najmniejszą ilością żądań wysyłanych do bazy danych.

Mam nadzieje, że powyższe porównanie darmowych szablonów do WordPressa pomoże wybrać optymalny motyw nie tylko mi 😉 Natomiast jeśli znasz inne szablony godne uwagi i badań, daj znać w komentarzu ↓

4 komentarze/y
  1. Fajny artykuł i test:) Brakuje mi jednak jednego, chyba najpopularniejszego motywu, który używany jest na stronach firmowych, a mianowicie Zerif Lite. Aktywnych instalacji ponad 100 000.

    Gdzie się nie obejrzę to strona wykorzystuje właśnie ten motyw, a często nawet w niezmienionej formie czyli czysta instalacja.

    1. właśnie to jest ciekawe, bo sam go używam, ale jakoś wypadł mi z bańki 😉 może wkrótce dorzucę jego pomiary. Dzięki za celną sugestię!

Napisz komentarz. Twoje myśli są tu zawsze mile widziane ↓

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.