Szukających nowych szablonów graficznych postanowiłem zbadać ich szybkość i stopień optymalizacji. Coś mnie olśniło po ostatnim artykule o przyspieszaniu WP 😉 W pierwszej kolejności wytypowałem motywy, które:

  • mają powyżej 2.000 aktywnych instalacji
  • zostały aktualizowane w 2016 (jeden motyw z ostatnią aktualizacją z 2015)
  • estetyczne i zgrabne – oczywiście to jest czynnik subiektywny, wg moich gustów

Na testową instalacje WordPressa wrzuciłem dane według tej instrukcji. Do pomiarów wykorzystałem dwa narzędzia: tools.pingdom.com (pomiar dwukrotny) i googlowski Pagespeed Insights.

Wyniki testów darmowych motywów do WordPressa

MotywAktywne instalacje na 09.05.2016Ostatnia aktualizacjaStopień wydajnościŻądaniaCzas ładowania [s] Rozmiar [kB]Na komórkiNa komputeryWygoda użytkowników
Responsive100.00015.04.201679/100211.08-1.15170.165/10077/10091/100
Spacious60.00022.04.201672/100180.682-0.673129.277/10088/10099/100 
Iconic One30.00007.05.201685/100121.02-0.900151.476/10088/10099/100 
Minamaze20.00001.05.201686/100331.46-1.67950.371/10077/10088/100
Interface10.00019.01.201685/100180.699-0.633195.972/10084/10096/100
Responsive Mobile5.00027.04.201678/100182.16-2.32162.676/10088/10099/100 
Enlightenment3.00017.07.201576/100351.02-1.51311.672/10085/10099/100 
Emmet Lite3.00003.05.201683/100361.33-1.38339.176/10086/10099/100 
Freesia Empire2.00006.05.201672/100231.19-1.34171.276/10088/10099/100 
Responsive Brix2.00005.05.201685/100221.33-1.47231.977/10088/10099/100 
Circumference Lite2.00025.03.201677-81/100291.00-1.33537.664/10073/10088/100

Wnioski z pomiarów

Interface jest najszybszy, choć Spacious mu dorównuje i ma najmniejszy rozmiar. Pierwszy lepiej wypada w Pingdomie, drugi w PageSpeedzie i… bądź mądry 😉 Sprawnym szablonem jest także Iconic One, trzeci pod względem szybkości, ale z najmniejszą ilością żądań wysyłanych do bazy danych.

Mam nadzieje, że powyższe porównanie darmowych szablonów do WordPressa pomoże wybrać optymalny motyw nie tylko mi 😉 Natomiast jeśli znasz inne szablony godne uwagi i badań, daj znać w komentarzu ↓

4 Comments
  1. Ciekawa analityka. Czy będziecie robić coś podobne dalej?

  2. Fajny artykuł i test:) Brakuje mi jednak jednego, chyba najpopularniejszego motywu, który używany jest na stronach firmowych, a mianowicie Zerif Lite. Aktywnych instalacji ponad 100 000.

    Gdzie się nie obejrzę to strona wykorzystuje właśnie ten motyw, a często nawet w niezmienionej formie czyli czysta instalacja.

    1. właśnie to jest ciekawe, bo sam go używam, ale jakoś wypadł mi z bańki 😉 może wkrótce dorzucę jego pomiary. Dzięki za celną sugestię!

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *