Aktualizacje algorytmu wyszukiwarki Google potrafią przewracać stabilne biznesy – tak było, jest i będzie dopóki istnieją możliwości działań nieetycznych i dopóki algorytm jest rozwijany. Google od zawsze dąży do prezentowania jak najlepszych wyników wyszukiwań, dlatego może lepiej skupić się na rozwoju contentu na stronie niż na tymczasowych i niebezpiecznych skrótach sztucznie podbijających pozycję witryny?

Jak zmienia się algorytm wyszukiwarki? Stałe cele i trendy

  1. Lepsze namierzanie źródeł linkowania, farm treści i schematów treści (np. precli). Coraz ważniejsza jest jakość linków, zamiast ilości. Google nie lubi mało urozmaiconego tekstu – bez formatowania, obrazów czy video.
  2. Coraz ważniejsza jest jakość i spójność tematu serwisu. Większe znaczenie częstych aktualizacji contentu.
  3. Liczy się coraz bardziej długość odwiedzin, szybkość ładowania strony, jej kompatybilność z różnymi urządzeniami (RWD – Responsive Web Design) i jakość odwiedzin np współczynnik odrzuceń.
  4. Coraz bardziej liczy się naturalność profili linków przychodzących. Liczą się linki z serwisów społecznościowych (w tym nofollow, bo uwiarygadniają treści w serwisie).
  5. Jakoś i zaufanie do serwisu mierzone m.in. przez wiek domeny i linki z zaufanych serwisów.
  6. Mocniejsze piętnowanie serwisów zasysających, kradnących i duplikujących treść. Kary za nadużywanie słów kluczowych.
  7. Nietematyczne linki wychodzące zaczynają być coraz bardziej niebezpieczne.
  8. Słabe lub spamerskie linki przychodzące zaczynają być coraz bardziej niebezpieczne.

Jak zabezpieczyć się przed utratą ruchu po aktualizacji algorytmu wyszukiwarki?

Odpowiedź jest banalnie prosta – działaj rozsądnie, bo algorytm jest coraz mądrzejszy. Innymi słowy, trudniej go oszukać, więc po co w ogóle marnować na to czas i energię? Lepiej realizować jego oczekiwania i właśnie w ten sposób go “oszukiwać” – wysokiej jakości content to najlepszy seohack na Google i zabezpieczenie na przyszłe zmiany algorytmu!

  1. Zawsze patrz oczami użytkownika na serwis.
  2. Buduj jeden poziom zaplecza wartościowych serwisów. Zadbaj o wygląd swoich stron, w tym także zapleczowych.
  3. Dodawaj treści do serwisu, aktualizuj go. Zadbaj o dużą ilość tekstu w serwisie. Dodaj blog do strony firmowej i podstrony typu opinie klientów, rekomendacje czy portfolio (czynniki jakościowe). Rozwiń stronę o nas, o mnie czy o firmie. Koniecznie zadbaj o wpisy gościnne na stronie/blogu.
  4. Unikaj schematycznego rozmieszczania linków w serwisie.
  5. Rozważ samodzielne pozycjonowanie własnych serwisów. Na dzień dzisiejszy zlecenie pozycjonowania obarczone jest coraz większym ryzykiem – większość firm pozycjonerskich nie dywersyfikuje profilu linków, tylko masowe katalogowanie i preclowanie. Nie kupuj usług śmieciowego katalogowania i preclowania. W dużej części ręcznie kataloguj i precluj (rozsądnie używaj automatów typu publiker). Najważniejsze serwisy dodawaj ręcznie do najlepszych katalogów i precli.
  6. Stosuj różnorodne techniki zdobywania linków (naturalny profil linków, dywersyfikacja). Zdobywaj linki zarówno follow, jak i nofollow oraz na grafice. W miarę rozsądnie rozłóż w czasie zdobywanie linków – stopniowy i regularny wzrost linków przychodzących. Dywersyfikuj anchor teksty linków. Zdobywaj koniecznie linki do podstron serwisu – nie tylko do strony głównej.
  7. Uważaj na szybkie dołożenie linków do strony.
  8. Uważaj na tematyczność linków wychodzących od ciebie – dodawaj nofollow do linków nietematycznych, linkuj do wikipedii, .gov czy .edu.
  9. Nigdy nie stawiaj wszystkiego na wejścia z google (dywersyfikuj ruch).
  10. Komentuj na blogach i forach linkując do siebie (ręcznie np. raz w tygodniu)
  11. Choć trochę działaj społecznościowo. Zadbaj o profil w popularnych serwisach (facebook, goldenline, profeo, branżowe)
  12. Rozważ choć delikatną promocję w adwords.
  13. Nie stosuj swl’i na głównych stronach.
  14. Stosuj rel=canonical (przekierowanie kanoniczne).
  15. Stosuj artykuły kategoriowe / działowe. Uważaj na duplikowanie treści w obrębie serwisu.
  16. Uważaj na linki site-wide (linki widoczne na każdej podstronie).
  17. Nie spamuj title (tytuł strony) – max 2 razy powtórzenia słowa kluczowego.
  18. Nie rób nerwowych ruchów i wielu rzeczy naraz.
  19. Nie przesadzaj z ilością reklam na serwisie.
2 komentarze/y
  1. Osobiście mocno podbiłbym punkt z social mediami. z moich obserwacji wynika, że jest to dość mocny ranking factor. Szeruj content, gdzie tylko można – masz większe prawdopodobieństwo zaindeksowania i linka z mocnej domeny 😉

Napisz komentarz. Twoje myśli są tu zawsze mile widziane ↓

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

ebizpro.pl wykorzystuje ochronę antyspamową Akismet. Szczegóły nt. przetwarzania danych w Polityce Prywatności »