Jedną z najefektywniejszych technik copywritingu jest… umiejętne przedstawienie własnej historii!
Dlaczego ludzie nie kupują w internecie?
Bo nie chcą produktu (w ich odczuciu) lub/i nie ufają sprzedawcy. Właśnie dlatego 99% osób nie dokonuje kupna przy pierwszym kontakcie z ofertą, bo z natury są nieufni. Dodatkowo ten stan pogłębia Internet, gdzie nie ma bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą.
Masz do wyboru produkt reklamowany w TV przez znanych w branży ekspertów (opłaconych!) oraz produkt, który Twojemu sąsiadowi diametralnie zmienił życie na lepsze – komu wierzysz?
Główna zasada copywritingu: klient szybciej zaufa zwykłej osobie, niż firmom i korporacjom!
Dodatkowy aspekt charakteryzujący ludzką psychikę – chcemy mieć efekty podobne do osób z sąsiedztwa, bo wierzymy, że skoro im się udało coś osiągnąć to i nam się powiedzie.
Skuteczna oferta handlowa powinna zawierać prawdziwą historię zwykłej osoby. Historię, która opowiada o problemach podobnych do problemów klientów zakończoną sprawdzonym sposobem rozwiązania kwestii (“światełko nadziei”), dowodem na skuteczność solucji i wezwaniem do działania (np. zapisz się, sprawdź/kup teraz).
Według niektórych opinii eksperckich, dobrze napisana historia jest najlepszą ofertą handlową!