Od początku stycznia 2017 roku obserwuje spadek dochodu z reklam Adsense. Pierwsza myśl jaka przyszła mi do głowy to cwany haker z cwanym kodem łupie mnie z moich groszy 😉 Druga, okazało się, że właściwa refleksja to sezonowość.

Jak wiadomo, grudzień to miesiąc najwyższej sprzedaży w Internecie i jednocześnie wydawania przez reklamodawców pozostałości z corocznych budżetów reklamowych. Z tych względów grudniowy dochód z Adsense jest wyższy, a więc w styczniu następuje spowolnienie. Oto cały rebus, bynajmniej tak mi się wydaje 😉

Jednak postanowiłem trochę ograniczyć spadki poprzez optymalizację reklam Adsense. Rozpocząłem od analizy przyczyn mniejszych zarobków. W tym celu bardzo pomocny jest artykuł źródłowy z bazy pomocy Adsense »

Rozwiązywanie problemów ze spadkiem zarobków »

Wyjaśnia on w sposób przejrzysty i przystępny powody spadków oraz możliwe działania zapobiegawcze.

Jak już namierzyłem przyczyny opisane na wstępie, postanowiłem odwiedzić oficjalny blog Google Adsense, gdzie znalazłem intrygujący wpis pod tytułem…

Jak zoptymalizować miejsca reklamowe Adsense dla użytkowników mobilnych?

Okazał się on na tyle ciekawy i potencjalnie pomocny, że postanowiłem go przetłumaczyć i streścić – wynik poniżej…

Każdego roku rośnie liczba osób przeglądających internet na urządzeniach mobilnych – w 2013 było to tylko 17% ruchu internetowego, ale w 2016 już ponad 38%. Szacuje się, że w ciągu najbliższych kilku lat internetowy ruch mobilny przekroczy 50%!

Właśnie dlatego warto poświęcić trochę czasu na optymalizację swoich reklam Adsense dla urządzeń mobilnych. Najprostszym sposobem jest implementacja elastycznych jednostek reklamowych (responsive), jednak istnieje więcej efektywnych metod manualnej optymalizacji. Każdy adsensowiec powinien je znać dla własnego dobra materialnego i… wygody użytkowników.

Autor artykułu źródłowego podaje wzrost przychodu o 54% po zastosowaniu ręcznych sposobów optymalizacji! Innymi słowy – gra warta świeczki dla każdego!

Oto wyniki testu:

#1 Duży mobilny baner na górze strony zarobił najwięcej

Najbardziej dochodowym miejscem reklamy jest lokalizacja pod tytułem postu a przed pierwszym akapitem tekstu. Należy wiedzieć, że Adsense wprowadziło politykę dotyczącą reklam mobilnych na pierwszej widocznej części strony po wejściu na nią i już nie można w tym miejscu umieszczać jednostek o wymiarach 300×250.

#2 Reklamy na sidebarze należy ukryć dla urządzeń mobilnych

Aktualnie większość witryn responsywnych przeglądanych na urządzeniach mobilnych przesuwa sidebara (panel boczny) na dół strony, co w istocie zeruje potencjał zarobkowy umieszczonych tam reklam. Dlatego wyłączenie jednostki reklamowej z sidebara i umieszczenie jej w poście maksymalizuje zarobek z ruchu mobilnego.

#3 Najlepsza kombinacja reklam to góra, środek i dół wpisu

Ze wszystkich kombinacji reklam mobilnych, właśnie ta okazała się najbardziej dochodowa. Grupę tworzyła jedna jednostka reklamowa o wymiarach 320×100 i dwie 250×250. Pierwsza reklama była umieszczona pod tytułem posta i przed pierwszym akapitem, druga po 6 akapicie tekstu, a trzecia na samym końcu wpisu.

Oprócz poprawy reklam mobilnych zostały wdrożone 4 inne strategie optymalizacji, co spowodowało ogólny wzrost przychodu o 300%! Dlatego bez względu na Twoje aktualne zarobki, ich 3-krotny wzrost jest bardzo znaczący.

Więcej w artykule » Jak zwiększyć dochód z reklam Google Adsense? »

Źródła
» https://adsense.googleblog.com/2016/12/Brandon-Gaille-optimize-your-mobile-adsense-ads.html
» http://brandongaille.com/5-adsense-optimization-tips-that-will-increase-your-earnings/
Napisz komentarz. Twoje myśli są tu zawsze mile widziane ↓

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.