Przyjemne prowadzenie skutecznego fanpage’a wymaga wiedzy i chęci. Poniżej zebrałem najważniejsze informacje, które w pełni wypełniają zapotrzebowanie na wiedzę. Natomiast chęci każdy musi znaleźć sam 😉
Spis treści
» Jak założyć fanpage?
» Jak przygotować fanpage?
» Tworzenie materiału na fanpage
» O której godzinie jest najwięcej kliknięć “lubię to”?
» O której godzinie jest dodawanych najwięcej komentarzy na Facebooku?
» O której godzinie linki w postach uzyskują najwyższą klikalność?
» O której godzinie jest największy ruch na FB?
» Kiedy fani wykazują największe zaangażowanie?
» Co robi połowa młodzieży po przebudzeniu?
» Jak promować fanpage i zwiększać ilość fanów?
» Rozmiary materiałów graficznych i limity opisów tekstowych w Social Media:
Facebook | YouTube | Google+ | Twitter | Linkedin | Pinterest
Jak założyć fanpage?
Po zalogowaniu się na swoim koncie należy kliknąć na górnym panelu na strzałkę w dół i z rozwiniętego menu wybrać “Utwórz stronę”.
Jak przygotować fanpage?
Potrzebne są 2 grafiki na tło i awatar:
- Tło: 851px x 315px; minimalna rozdzielczość 72dpi; maksymalny rozmiar 100kB – w innym przypadku FB automatycznie przeskaluje grafikę, co może źle wyglądać
- Awatar: 180px x 180px – po załadowaniu pliku, należy kliknąć przy awatarze “Edytuj zdjęcie profilowe” > “Edytuj miniaturę” i zaznaczyć “Skaluj, aby dopasować”
Warto również dobrze opisać stronę w informacjach, koniecznie wykorzystując wybrane słowa kluczowe, co wpłynie na lepszą widoczność strony w wyszukiwarce FB.
Tworzenie materiału na fanpage
A: Własna inwencja jest najkorzystniejsza, czyli samodzielne przygotowywanie treści, zdjęć i filmów. Unikalny materiał jest częściej udostępniany i lepiej realizuje się idea marketingu wirusowego.
B: Korzystanie z materiałów udostępnianych przez strony o podobnej tematyce, a szczególnie obcojęzyczne. Wpisz w wyszukiwarce FB przetłumaczone na angielski słowa i frazy dotyczące wybranej branży i polub strony z największą ilością fanów, dzięki czemu codziennie będziesz mógł wybierać nowy materiał dla siebie 😉
C: Zapisanie się na newslettery na portalach branżowych.
O której godzinie jest najwięcej kliknięć “lubię to”?
10.00 wg Napoleon 2011 (aplikacja badająca FB)
O której godzinie jest dodawanych najwięcej komentarzy na Facebook’u?
20.00 wg Napoleon 2011
O której godzinie linki w postach uzyskują najwyższą klikalność?
Szczyt następuje w środę o godzinie 15:00. Generalnie wtorek, środa, czwartek godziny od 13:00 do 16:00 to najwyższa klikalność wg bit.ly 2012
O której godzinie jest największy ruch na FB?
Od 13:00 do 15.00 w środku tygodnia wg bit.ly 2012. Każdego dnia zaczyna rosnąć około 9:00 i opadać około 16:00
Kiedy fani wykazują największe zaangażowanie?
W czwartki i piątki zaangażowanie (lubię to, udostępnienia i komentarze itp.) jest wyższe o 18%.
Co robi połowa młodzieży po przebudzeniu?
50% z grupy 18-24-latków loguje się do Facebooka rano po przebudzeniu. Ważne info dla firm, dla których ten przedział wiekowy należy do grupy docelowych odbiorców.
Jak promować fanpage’a i zwiększać ilość fanów?
A: Trafne, prowokujące i intrygujące komentowanie najnowszych postów na superpopularnych fanpage’ach (media, popularne marki itp) oraz tych z branży jako fanpage, nie jako profil osobisty!
B: Umieszczenie widgetów FB na własnej stronie/stronach www. Bardzo dobrze działa wyraźne zwrócenie się do odwiedzających witrynę z prośbą o polubienie fp. Natomiast w przypadku prowadzenia biuletynu, po zapisie nowego czytelnika można mu wyświetlić stronę z podziękowaniami razem z prośbą o polubienie fp – argumentując np. sprawniejszą komunikacją.
C: Właściwie to wszystkie metody promocji zwykłych stron www dotyczą także fanpage, bo jedno i drugie to w zasadzie adres internetowy, który można promować online, ale także offline (np. prasa, TV, bilbordy reklamowe). Więcej…
D: Systemy wymiany kliknięć “lubię to” to metoda kontrowersyjna, ale szybko zwiększająca liczbę fanów. Obserwując własne zachowanie wiem, że chętniej klikam w fp z dużą ilością fanów, dlatego ten sposób jest wart rozważenia. Liczba fanów będzie sztucznie zawyżona, ale nowe autentyczne osoby będą chętniej lajkować. Systemy warte uwagi:
Lajki dla swoich stron można kupić lub wypracować – idealne dla osób zarabiających na klikaniu.
Reasumując…
…chcesz więcej kliknięć “lubię to” postuj od 9.00…
…chcesz więcej komentarzy postuj od 19.00…
…chcesz promować stronę zewnętrzną poprzez fp postuj w środkowe dni tygodnia od 13.00 do 16.00…
…chcesz, aby jak najwięcej osób zobaczyło Twoje posty to wrzucaj je od 9.00 do 16.00…
…chcesz uzyskać jak najwięcej z powyższych działań to wykonuj je w czwartki i piątki!
Źródła → http://blog.bitly.com/post/22663850994/time-is-on-your-side → https://zephoria.com/top-15-valuable-facebook-statistics/ → & inne niezidentyfikowane
Rozmiary materiałów graficznych i limity opisów tekstowych w Social Media wg LunaMetrics
Dobry artykuł uzupełniający → http://www.marketing101.pl/rozmiary-zdjec-na-facebooku