Po zrecenzowaniu Monstroida 2 otrzymałem na warsztat kolejny motyw WordPress od Template Monster o nazwie ASCENDIO. Znowu poszedłem na łatwiznę i wybór pozostawiłem Jankowi Kamińskiemu z TM, który zasugerował Ascendio jako pozycję bardzo popularną i zbierającą sporo pozytywnych opinii. I po raz kolejny nie żałuję tej wygodnej decyzji. Postanowiłem wykorzystać Ascendio na świeżutkiej instalacji WP postawionej dla klienta, który zamówił klasyczną wizytówkę firmową z blogiem i sklepem. Adres finalnej strony opartej o ten motyw znajduje się na końcu tego artykułu, w podsumowaniu.
Proces instalacji Ascendio
W pliku .zip z motywem są spakowane 2 wersje Ascendio – pierwsza z lepszym Elementorem (tą wybrałem), druga z gorszym Power Builderem. Na serwerze należy zainstalować plik ascendio.zip z jednego z tych folderów …
Instalacja przebiega standardowo jak na produkt TemplateMonster, czyli:
- wysłanie plików na serwer – brak gotowego archiwum z motywem potomnym jak w przypadku Monstroida2
- zainstalowanie wtyczki TM Wizard i przejście kreatora instalacji – wystąpił ten sam problem z parametrami serwera (wymagana modyfikacja php.ini) + nowy objaw: zawieszanie procesu na etapie instalacji serii pluginów (pomagało odświeżenie strony)
Szczegółowy opis instalacji na przykładzie Monstroida2 »
Na liście wtyczek do instalacji nic nie zmieniałem – ustawienie domyśle obejmuje wtyczki wymagane i wszystkie rekomendowane, bez wtyczek extra …
Lista wtyczek wykorzystanych w motywie Ascendio
Jak widać na powyższym i poniższym screenie z panelu administracyjnego, paczka zainstalowanych pluginów obejmuje zestaw 7 wtyczek frameworku Cherry i 3 dodatku Jet, Contact Form 7, Ecwid Shopping Cart, Elementor, Smart Slider 3 i TM Timeline. Taka kompleksowa kompozycja pluginów zapewnia wysoką elastyczność w projektowaniu www, co umożliwia tworzenie witryn o prawie wszystkich specyfikacjach. Wtyczki zaznaczone na pomarańczowo zostały doinstalowane jako niezbędne dla każdej instalacji WP.
Plusy i minusy
+
Główną zaletą motywu Ascendio okazał się kreator stron Elementor, który w sporym stopniu mnie zaskoczył. Ten najmłodszy reprezentant kategorii wtyczek typu page builder i jednocześnie aktualnie (październik 2018) najpopularniejsze rozwiązanie tego typu, zbiera hurtowo pozytywne opinie między innymi za szybkość działania, intuicyjne menu, pełną funkcjonalność w wersji bezpłatnej, nowatorskie opcje graficzne i szerokie wsparcie np. w postaci biblioteki gotowych projektów stron library.elementor.com » Nic dziwnego, że najnowsze wydanie Monstroida2 doczekało się Elementora na pokładzie. Więcej o Elementorze w repozytorium WP »
–
Natomiast zdziwiło mnie zastosowanie wtyczki sklepowej Ecwid Shopping Cart zamiast popularnego WooCommerce. Zasadnicza różnica między tymi pluginami to miejsce przechowywania bazy produktów – Ecwid trzyma ją w chmurze (łatwiejsza synchronizacja i wyższa kompatybilność z zewnętrznymi ekosystemami sklepowymi = większa ekspozycja produktów), Woo na serwerze instalacji WP. Postanowiłem dać szansę Ecwidowi i… nie warto – funkcjonalność wersji darmowej jest mocniej limitowana niż alternatywnej wersji Woo, co szybciej wymusi inwestycje w rozszerzenia premium.
Najważniejsze cechy technologiczne motywu Ascendio
Zoptymalizowany dla urządzeń mobilnych (pełna responsywność), licencja GPLv3 (wykorzystanie na nielimitowanej liczbie witryn), kod przyjazny dla SEO. Pełna dokumentacja Ascendio »
Podsumowanie
Ascendio z Elementorem to propozycja przede wszystkim wysoce funkcjonalna i szybka, zarówno na front- jak i na backendzie, co wiąże się z przyjemną obsługą dla administratora strony oraz dla jej użytkowników. Bogaty zasób preinstalowanych modułów, przejrzyste opcje, podgląd na żywo i inne walory sprawiają, że popularność Elementora wydaje się naturalną koleją rzeczy wynikająca z uznania i docenienia tego page buildera przez społeczność WordPress.
Jedyny zgrzyt jaki widzę przez przymrużone oko 😉 to fakt, że kilka stron już postawiłem na Monstroidzie Drugim z Power Builderem, a zmiana na Elementora to dodatkowe roboczogodziny. No, ale takie są efekty postępu – stare wymaga aktualizacji, żeby dorównywało nowemu. Widać, że Template Monster trzyma rękę na (WP)pulsie. Będę musiał uśmiechnąć się do Janka o Monstroida2 z Elementorem ;D Aktualizacja – okazało się, że M2 z Elementorem czeka na mnie w panelu klienta TM, ale jest na licencji do jednorazowego użytku, niestety…
Przykładowa strona oparta na Ascendio, którą zapowiedziałem na wstępie w moim subiektywnym odczuciu wyszła mi nadspodziewanie estetycznie, co można sprawdzić pod tym adresem slc.gd »
Jeśli jesteś zainteresowana/y kupnem tego motywu to daj mi znać, a dostaniesz aktualny kod rabatowy ze zniżką -10%
Twój post to prawdziwa perełka! Jest pełen przydatnych informacji i doceniam praktyczne wskazówki, które w nim zawarłeś. Dziękuję za stworzenie tak cennego źródła informacji!
Dziękuję za ten znakomity wpis! Widać, że włożyłeś w niego wiele przemyśleń. Treść jest pouczająca, wciągająca i dobrze przedstawiona. Tak trzymać!