marketing i reklama

Pierwszy kontakt z Yoast SEO (do wersji 2.3 WordPress SEO by Yoast), czyli wtyczką wspierającą optymalizację serwisu pod kątem SEO, może przytłoczyć nowicjuszy. Ze względu na mnogość funkcji, znajomość najważniejszych zasad optymalnej konfiguracji tego pluginu może okazać się kluczowa w skutecznej promocji strony. Instalacja, jak każdej nowej wtyczki, sprowadza się do wejścia w panelu WordPressa w Wtyczki » Dodaj […]

Czytaj dalej

Poniższe porównanie narzędzi do marketingu emailowego przygotowałem, aby ułatwić wybór optymalnego systemu dla określonego projektu. Bowiem często się zdarza, że nową koncepcję może obsłużyć darmowe konto email marketingowe, co wiąże się z oszczędnościami. Jednak oferty bezpłatnych kont są mocno zróżnicowane i ulegają zmianie, dlatego zestawienie jest na bieżąco uaktualniane. Jeśli widzisz jakiekolwiek braki lub przeterminowane informacje, […]

Czytaj dalej

Takie tłuste infografiki uwielbiam… Dodam tylko, że poniższe daty może efektywnie wykorzystywać w swoich kampaniach marketingowych nie tylko sklep internetowy, ale także np. partner programów partnerskich. Nasila on promocję określonego produktu, na który jest zwiększony popyt w ściśle określonym momencie roku. Gdy zobaczyłem poniższą grafikę wpadłem na banalny pomysł, na którego realizację i tak nie mam […]

Czytaj dalej

Dobry Tag musi spełniać kilka kryteriów, żeby mógł być maksymalnie wykorzystany. Oto one: tag powinien być frazą/słowem wpisywanym przez Internautów w wyszukiwarkę Google powinien pochodzić z tzw. middle tail (średni ogon, czyli fraza z 2-3 słów), choć może być także pojedynczym słowem powinien być na tyle ogólny, aby dotyczył kilku artykułów (nie jednego!) łatwy do pozycjonowania […]

Czytaj dalej

Przyjemne prowadzenie skutecznego fanpage’a wymaga wiedzy i chęci. Poniżej zebrałem najważniejsze informacje, które w pełni wypełniają zapotrzebowanie na wiedzę. Natomiast chęci każdy musi znaleźć sam 😉 Spis treści § Jak założyć fanpage? § Jak przygotować fanpage? § Tworzenie materiału na fanpage § O której godzinie jest najwięcej kliknięć „lubię to”? § O której godzinie jest dodawanych […]

Czytaj dalej

Video vs Tekst Popularna opinia wyższej skuteczności marketingowej przekazu wideo nad tekstem jest równie często podważana. Zaangażowanie odbiorcy w tych 2 przypadkach jest porównywalne – im dłuższy przekaz (video lub tekst) tym mniej osób dotrze do końca. Jednak w wideo łatwiej użyć perswazji i jest ona mniej widoczna (podprogowe sugestie wyboru). Oczywiście zaletą wideo jest […]

Czytaj dalej

Jedną z najefektywniejszych technik copywritingu jest… umiejętne przedstawienie własnej historii! Dlaczego ludzie nie kupują w internecie? Bo nie chcą produktu (w ich odczuciu) lub/i nie ufają sprzedawcy. Właśnie dlatego 99% osób nie dokonuje kupna przy pierwszym kontakcie z ofertą, bo z natury są nieufni. Dodatkowo ten stan pogłębia Internet, gdzie nie ma bezpośredniego kontaktu ze […]

Czytaj dalej

Aktualizacje algorytmu wyszukiwarki Google potrafią przewracać stabilne biznesy – tak było, jest i będzie dopóki istnieją możliwości działań nieetycznych i dopóki algorytm jest rozwijany. Google od zawsze dąży do prezentowania jak najlepszych wyników wyszukiwań, dlatego może lepiej skupić się na rozwoju contentu na stronie niż na tymczasowych i niebezpiecznych skrótach sztucznie podbijających pozycję witryny? Jak […]

Czytaj dalej

Aktualność poniższych sposobów szukania nowych linków może być różna. Jednak mimo wszystko te metody idealnie prezentują mechanizm działania, co może stanowić inspiracje w opracowywaniu własnych procedur. Domeny .edu Istnieje wiele mitów o tym, że linki .edu mają magiczną moc pozycjonerską. Niektórzy twierdzą, że są nawet warte tyle co 100 innych linków. Oczywiście jest to spore uogólnienie, bo […]

Czytaj dalej

Pierwszym elementem dbałości o wizerunek firmy powinna być jej firmowa strona www. A dokładniej zakładka „O firmie” lub „O nas”, którą zawsze umieszcza się w menu w widocznym miejscu. Prawdopodobnie ta sekcja najczęściej zaczyna się od słynnego „Firma X działa na rynku od któregoś tam roku…” Nic dziwnego – to pierwsza informacja, która pojawia się w pamięci osoby konstruującej tekst, […]

Czytaj dalej

Sprawa jest oczywista po wyjaśnieniach, a więc… …każdy właściciel sklepu internetowego zauważa wzrost sprzedaży np. 1. dnia każdego miesiąca. Powód jest jasny – wiele osób tego dnia otrzymuje wypłatę. Inną przyczyną wzmożonych zakupów są okresy wzajemnego obdarowywania się np.: Święta Wielkanocne Święta Bożonarodzeniowe Walentynki Dzień Kobiet i odpowiednik Dzień Mamy i odpowiednik Dzień Babci i odpowiednik […]

Czytaj dalej

Reklama/promocja internetowa, z angielskiego e-marketing, internet marketing czy online marketing dzieli się następująco: Forum marketing. Darmowy, skuteczny, ale wymaga przestrzegania kilku reguł: promowana strona musi być powiązana z tematem forum przed umieszczeniem linków w podpisie/sygnaturze należy zapoznać się z zasadami forum w tej kwestii – różne fora, różne limity podpis/sygnatura nie może być w agresywnej […]

Czytaj dalej